woensdag 2 augustus 2017

The neverending blanket... and more cat beds.


De afgelopen weken had ik niet zoveel tijd om te haken.
En het lijkt wel of ik al eeuwen aan mijn deken aan het werken ben!
Maar de zigzagdeken is toch weer met enkele rijtjes gegroeid en zit nu eindelijk over de helft...
En nu kunnen jullie ook zien dat ik besloten heb om het toch bij dezelfde rustige kleuren te houden ( in plaats van toe te geven aan mijn natuurlijke neiging om de kleurrijke toer op te gaan ).

Didn't have much time to crochet, but the ripple blanket got a few more rows though.
It often seemed like that blanket was never going to get finished.
It's not nearly finished yet, but it's finally more than halfway done.
As you can see I've chosen to keep working with the same colours ( instead of going with my instinct to use lots of bright colours ).



Eén reepje lila zit er tussen, gewoon voor het accentje.

I tried one row in lilac and decided that it could stay, as a small accent.


En ik heb weer een pluim bij voor mijn verzameling!
Mijn zus vond kortbij haar werk een mooie veer, die ze speciaal voor mij opraapte.
Ik heb geen idee van welke vogel deze veer komt.
Misschien van een groene specht? Of een groenling? Een duif??
Aan de linkerzijde zit naast het donkergroene gedeeltje een bijna fluorescerend lichtgroen lijntje dat ik niet goed op foto kreeg.
Heeft iemand van jullie misschien een idee van welke vogel hij kan zijn?

Oh, and I got another feather for my collection!
My sister found this one, near the place where she works, in the middle of the city.
I haven't got a clue which bird this feather comes from.
Could be a green woodpecker, a groenling or even a pigeon?
Right beside the dark green colour in the picture there's a very small light green line that's almost fluorescent.



Naast de deken ben ik druk bezig met nog meer kattenmanden.
Een kennis had mijn kattenbedjes gezien en wou er ook graag.
Ze heeft 3 poezen, dus ik moet er nog eentje maken.
En daarna eigenlijk nog 2 voor mijn andere katten.
pffh!
Maar het is wel leuk, want er zal een boel wol verdwenen zijn achteraf en daarna kan ik eens goed opruimen in mijn wolvoorraad!
Joepie! Want wie weet welke garens herontdek ik dan!

Besides the blanket, I'm working on more cat beds.
A friend saw my cat beds on Facebook and wanted some for her cats.
She's got 3 cats, so still one to go.
And then 2 beds more to make, for my other cats.
Sigh!
But it's fun, because a lot of my old wool will be vanished afterwards!
Then I will be able to clean out my whole stash.
Yay, who knows what's hiding in my boxes!







Sigrid x





57 opmerkingen:

  1. Ja een deken daar ben je natuurlijk wel even zoet mee ;)
    Je manden zijn leuk geworden, daar zullen een aantal dierenvrienden heel blij mee zijn :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad en ik had er de laatste tijd even geen zin meer in, in die deken.
      Maar nu het einde in zicht is, hoop ik dat ik wat meer tijd heb om hem af te maken!

      Verwijderen
  2. You have chosen nice colors for the ripple blanket. The cat beds look lovely and cozy.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Dan is de volgende inkoop al gepland? Maar dan wel zonder dochter door Leuven lopen, hé... Die manden zijn ook echt prachtig. En alhoewel je "maar" resten gebruikt, lukken je zo mooie kleurenkombinaties, ´k ben er jaloers van!
    Veel groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja, inderdaad!
      En die kleurencombinaties lijken vanzelf te ontstaan hoor, door 4 verschillende draden te gebruiken. Maar bij de ene mand lukt het al beter dan bij de andere.

      Verwijderen
  4. Je deken wordt prachtig! Mooie kleurencombinatie. En die kattenmandjes zijn ook erg leuk, misschien dat ik toch ook ooit zoiets voor mijn kat haak!
    Groetjes Cindy (BlijHaken)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, mooi, mooi! En wat goed van je: opruiming van je garens! Want er komen allemaal prachtige nieuwe garens voor het volgende seizoen.... heel "gevaarlijk" voor ons :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja, er zal plaats zijn voor enkele nieuwe bolletjes!

      Verwijderen
  6. Je deken wordt heel mooi! En de manden voor je kennis zijn leuk geworden, wat een boel draad gaat er inderdaad in! Denk dat de katten je eeuwig dankbaar zijn voor hun fijne plekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Annabel :-) Ik denk dat er per mand wel 6 of meer bolletjes van 100g in gaan.

      Verwijderen
  7. Jeuj! Ik ben eindelijk op je blog terecht gekomen en ik heb hem gelijk toegevoegd aan mijn favorieten :)
    Leuk die kattenmanden, gaan de katten er graag in liggen?

    Groetjes,
    Renske
    www.rennebol.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke mandjes! Mooie veer ook, ik kan je helaas niet vertellen wie die heeft laten vallen. Je deken wordt ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Angélique! Ik denk dat de veer een mysterie blijft..

      Verwijderen
  9. Je deken wordt mooi in deze kleuren. Kleurig maar toch rustig. En het is zo heerlijk om hem af en toe even te laten rusten en daarna weer wat toeren te doen.
    Leuk die manden. Wat zal dat heerlijk opruimen. En elke nieuwe kleur geeft weer een ander effect.
    Mooie veer maar ik zou niet weten van welke vogel die is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Corrie! Dat was ook mijn bedoeling met de deken, wat kleur maar veel wit en dus een rustig effect.

      Verwijderen
  10. Wat mooi allemaal! De veer kan ik niet toedelen aan een vogel,.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja, die veer... misschien is het wel van een ontsnapte papegaai, haha.

      Verwijderen
  11. Handig, om zo je garenvoorraad uit te dunnen. Heel leuk, de manden! En de deken is prachtig zo, in deze kleurtjes!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, sommige bolletjes waren echt niet mooi genoeg om er een apart haakwerkje mee te maken, maar zo samen met andere kleuren vind ik ze wel leuk.

      Verwijderen
  12. Ik ga binnenkort weer aan een nieuwe deken beginnen. Even moed verzamelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook hier ligt er een deken helemaal even stil, de Mandala Madness, dat komt gewoon omdat ik het nu veel te warm vind om met zo een grote deken op schoot te zitten. Hij wordt wel erg leuk jouw deken, mooie kleurtjes ook. Ook ik heb vaak de neiging om veel te kleurrijk te kiezen, waarvan ik daarna dan vaak toch een beetje spijt heb. Ik val op felle kleurtjes maar vind het in mijn interieur toch mooier om voor iets rustiger te gaan.....lastig.
    En wat een schattige katten mandjes ben je aan het haken, ze liggen er vast heel graag in.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist, voor het interieur is het soms makkelijker om te kiezen voor een rustige deken. Dat brengt mij zelf ook tot rust. Hoewel ik dan weer heel vrolijk kan worden van felle kleurtjes ook. Succes nog met jouw deken, misschien wordt het gauw ietsje koeler daarvoor.

      Verwijderen
  14. Je deken word een plaatje! Logisch dat het niet zo snel gaat als je ondertussen nog prachtige poezenmanden maakt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben ook voor mijn doen, een beetje kleurloos bezig. Op verzoek voor jongste dochter zwart-wit-grijze kussens aan het haken. Wordt best leuk. Maar haak tich liever wat vrolijks. De mandjes blijf ik zo leuk vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als afwisseling is het best eens leuk om wat effen of 'saaie' kleurtjes te gebruiken, maar spelen met kleur is inderdaad veel meer lol :-)

      Verwijderen
  16. Mooie mandjes! Heb je de rand nog afgewerkt of gewoon geëindigd met een toer vasten? Kan het niet zo goed inschatten vanaf de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik heb de hele mand in vasten gehaakt en de rand dus inderdaad ook gewoon in vasten. De rand is heel hoog gehaakt om te kunnen omvouwen voor de stevigheid.

      Verwijderen
  17. The blanket gets lovelier with each row :)
    I have a hunch your cat beds are going to get extremely popular!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Maya! My cats love the beds, so in that way they are already popular, yes ;-)

      Verwijderen
  18. Ik had het idee om elk kitten een eigen gehaakt mandje mee te geven als ze het huis uit gingen... maar het is bij een fleece dekentje en een knuffeltje gebleven ;-). Ik heb een paar jaar geleden een ripple deken voor ons zoontje gehaakt, hij heeft zelf ge kleuren gekozen dus het is een bont geheel geworden. Hij is er nog steeds gek mee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk van die ripple deken voor je zoontje, mijn dochter is niet echt dol op mijn haakwerk ( behalve dan de warme sjaals voor de winter )...

      Verwijderen
  19. Ook dit wordt een hele mooie deken!
    Ik vind je kattenmandjes erg leuk, maar heb hier de ervaring dat ze juist niet gaan liggen/slapen op de plekjes die ik voor ze bedacht had. Nee, veel liever op m'n nieuwe slaapzak... Grrrr... Maar misschien maken ze een uitzondering voor zo'n mooi mandje???

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vreesde ik ook op voorhand, maar het garen en het randje aan de mand vinden katten onweerstaanbaar. Ze worden al wekenlang volop gebruikt, de 2 mandjes die ik het eerst haakte. Ik moet er dus echt nog een paar haken... Maar mijn slaapzak is ook populair, gekke beestjes! :-)

      Verwijderen
  20. Hahahaa, een fantastische manier om restjes te verwerken! :-)
    En zet 'm op met je mooie zigzagdeken!
    Ik heb geen idee van welke vogel dit veertje is, maar hij past wel mooi bij de zigzag.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Your Ripple blanket is growing nicely and I love your cat beds :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een super mooi deken in wording. Ook ik kan niet continu aan een deken werken. Heb graag kleinere projecten tussendoor. De kattenmanden zijn prachtig. Grts, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gewoon iedere week een paar toeren aan jouw deken haken en opeens eindigt het dekenverhaal in een prachtige deken. Ik snap wel jouw gevoel dat de deken nooit klaar komt. Het is ook best een flink project.
    Prachtige veer, maar van welke vogel? Geen idee.
    Binnenkort liggen er weer een paar poezen heerlijk in een eigen mandje. Ze zien er weer prachtig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie deken wordt het, de kleuren zijn erg goed gekozen, juist dat lila randje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I've just stumbled upon your blog and I love how your Ripple blanket is coming along! So you collect feathers? We live in the country here in Australia and I have wild kookaburras that come each evening in winter for a feed!
    Love your cat beds - are they crocheted too?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, nice to meet you! How wonderful to read about those kookaburras ( I had to google them, didn't know them yet, magnificent birds! ).
      Yes, the cat beds are crocheted too, totally in single crochets (US-terms)/ double crochets (UK-terms). I used 4 threads at the same time, so it went fast and the beds became thick and warm. Here you can read a little bit more about them: https://katkatkatoen.blogspot.be/2017/07/stashbusting-cat-beds.html

      Verwijderen
  26. You have been busy. It is so hot here that I have not even looked at yarn for a while but now I want to :-)
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Your ripple blanket looks so pretty and cosy! You've chosen such beautiful colours. I would love to make a cat bed like yours but my fussy cat never sleeps in any cat bed we buy or make her. She only ever wants to sleep on my sons bed or on my shoes in the cupboard. When I try and put a new cat bed where she sleeps, she gets cranky and pees on the bathroom mat. Cats are crazy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh my, that is hilarious about your cat ;-) Our cats are very stubborn too, but still they can't resist the yarn and the edging of the cat bed. I do have to place them on table though. When I put the cat bed on the ground, they ignore it :-)

      Verwijderen
  28. The cat beds are so pretty and sweet! Great works, Sigrid. No wonder that your friend wanted some, too. Your blanket is beautiful, the lilac accent is a nice eye-catcher! Happy crochet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige deken in wording! Ik hou zelf van rustig mét kleur! Deze is helemaal in mijn sfeer :-) Maar ach, als het maar jou sfeer is!
    De veer is prachtig: ik kan de groene glans goed zien hoor!

    Wat haak je die mandjes ook super leuk zeg! We hebben sinds kort een puppy in huis en dit inspireert mij om ook een mandje te haken!

    Geniet lekker van het verder werken aan je deken!

    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hey Sigrid,
    Je deken wordt erg mooi. En heerlijk dat rustige, hoewel ik ook van felgekleurd hou hoor ;-).
    Je kattenmandjes worden erg mooi. zoiets moet ik ook nog eens voor mijn katten maken, maar die lieven ook eigenlijk wel graag op de bank op een lapje of gewoon in een kartonnen doos haha.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik moet nodig bijlezen, zot nog helemaal in de vakantiemodus... Wat knap zo'n deken. Ik begrijp je helemaal. Kattenmanden? Ik ga snel je andere blogs lezen. Leuk Sigrid! Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen