woensdag 26 juli 2017

Blanket survey


Toen ik onlangs de leuke blogpost van Tertia las ("Een stapeltje haakvreugde" ), was ik wel eens benieuwd naar alle dekens die ik zelf tot nu toe haakte.
Vandaag een overzicht van mijn gehaakte dekens sinds de start van mijn blog ( maart 2015 ).
Op iets meer dan 2 jaar haakte ik blijkbaar 10 (en een halve) dekens, naast al mijn andere haakwerkjes.


Reading the post of Tertia ("A pile of crocheted joy" ) made me curious to see all the blankets I've made up to now.
Today I show you 10 (and a half) blankets I crocheted since the beginning of my blog (March 2015).


Dekens haken heeft iets gezelligs en werkt rustgevend voor mij.
Je kunt ook nooit genoeg dekens hebben, haha.
Nochtans gaf ik er al een heleboel weg, tussen de foto's zit een deken voor mijn vader, eentje voor mijn grootvader, eentje dat naar de buurvrouw ging en eentje voor een goed doel.
Ook de babydekentjes hield ik zelf niet.
Dat betekent dat ik er nog maar 3 in mijn bezit heb!
Er komen er dus zeker nog bij... :-)
Op Pinterest verzamelde ik alvast een heleboel ideeën (391) voor dekens en kussens : https://www.pinterest.com/sigridswinnen1/crocheted-cushions-and-blankets-gehaakte-kussens-e/


Crocheting blankets or throws is comfy and cosy.
You can't have enough of them!
Nevertheless there are many blankets that were gifts, one for my father, one for grandfather, one for my neighbour and one for charity.
Also the 4 baby blankets were gifts for friends.
That means I've only got 3 blankets of my own.
Time to make another one... :-)
On Pinterest I already collected lots of ideas (391) for blankets and cushions : https://www.pinterest.com/sigridswinnen1/crocheted-cushions-and-blankets-gehaakte-kussens-e/


Hoeveel gehaakte dekens hebben jullie intussen?
Of zijn gehaakte-deken-verslaafden zelfzaam? ;-)


How many crocheted blankets have you got?
Or is that a rarity, to have a crocheted-blanket-addiction? ;-)



Sigrid x





43 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige haakwerkjes, vooral de twee kleurige bovenaan zijn erg mooi.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een productie . Allemaal even mooi.
    Ik heb 2 CAL's gehaakt, 2 ledikant dekens en 1 peuterdeken. Een nieuwe peuterdeken is in de maak
    Geniet van de zomer, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Peuterdekens zijn nog het allerleukst om te haken :-)

      Verwijderen
  3. Wat een mooi overzicht! Ik ben ooit begonnen aan 1 deken maar heb die niet afgemaakt, ik heb het geduld niet om zo lang aan 1 project te werken. Leuk om te zien dat we dezelfde hobby hebben en toch zo verschillen. Groet, Dii

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, soms leg ik de deken ook opzij hoor, dan denk ik ook van 'Jee, daar komt geen einde aan, waar ben ik aan begonnen!'. Maar dan na een paar kleinere werkjes krijg ik toch terug zin om verder te doen en als je dan het einde ziet naderen, dan gaat het plots snel.
      Ook gebruik ik liefst veel kleur of afwisseling, anders is het echt te eentonig.
      Dus ik snap je wel hoor!

      Verwijderen
  4. Eén deken was een huwelijksgeschenk, het tweede werd nooit klaar en het derde is te mooi om te gebruiken (ligt in een box - misschien ga ik het zelfs verkopen, want daar is het dan toch te jammer voor). Ik vind gehaakte dekens héél mooi - 'k heb er 262 bij Pinterest verzameld - maar ik ben gewoon te ongeduldig, om aan zo'n mammoetwerk te beginnen. De enige twee gehaakte dekens, die ik echt gebruik stammen nog van mijn grootmoeder. Oorspronklijk wit/natuur hadden ze vlekken van ouderdom, en van in de kast te liggen, dus ik heb ze geverfd en nu zijn ze echt prachtig!
    Jouw deken-kollektie is echt geweldig!
    Groetjes,
    Marjan
    P.S.: Dit weekeind eindelijk weer eens in Belgie...!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Te mooi om te gebruiken? Bang voor poezenpootjes misschien? Tja, ik snap het wel hoor. Maar omdat ik toch maar haak met acrylgaren of oude resten, vind ik het niet zo erg als er eens op gemorst wordt ofzo.
      Wel een goed idee, om die oude dekens te verven! En dan nog dekens met betekenis, fijn!
      Aha, als ik dan iets voel in de lucht dit weekend, dan weet ik dat jij voorbijzoeft naar je ouders of de zee toe? ;-)

      Verwijderen
  5. Great job! Beautiful blankets and so many hours crocheting, so many colours, thousands of meters of yarn... many time in meditation! This is a really good exercise, to do a retrospective of all blankets! I never did with all my blankets... it's a great idea ;)
    Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you! Indeed, many hours and meters and meters of yarn :-)
      Looking forward to your retrospective!

      Verwijderen
  6. Jeetje, daar heb je heel veel uurtjes haakplezier aan beleefd :-)
    Ik ben nu eens gaan tellen hoeveel ik er heb gemaakt en kom toch ook tot 9, maar ik haak/blog vanaf 2011, dus die zijn wat gespreider gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hé, om dat eens te gaan tellen en je te herinneren hoe en voor wie je een deken maakte :-)

      Verwijderen
  7. Zo mooi Sigrid! Bij zo'n hoeveelheid sorteer ik gelijk die ik de mooiste vind (en dat is die met de regenboogblokken).
    Ik ben van de kleine dingen; een tweede pannenlap is al teveel gevraagd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, Ageeth, een 2de pannenlap is al te veel ;-) Snap ik ook wel een beetje hoor. Soms heb ik dat ook :-)

      Verwijderen
  8. Hihi het is wat met die dekens. Ik ben nu met mijn zesde deken bezig! Zo leuk om te doen. Maar ik ben niet zo goed in het weggeven vrees ik..... XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is stiekem nog veel beter Esther, als je al die mooie dekens gewoon zelf houdt :-) hihi.

      Verwijderen
  9. Owwww... hier een mede-verslaafde! :-))) Dekens haken doe ik toch het liefste. Wat een leuke post!
    Al die mooie dekens op een rij, super!
    Hoeveel ik er haakte? Poeh... even denken...
    7 Zijn er nog hier in huis. Oh nee! 11!! Ik vergat 2 baby dekens die nooit een bestemming hebben gekregen... en 2 dekens die binnenkort vertrekken naar hun nieuwe thuis!
    Verder haakte ik 2 dekens voor mijn ouders, 1 voor een petekindje, 1 voor een collega en 2 voor andere familieleden.
    Dat maakt in totaal; 17 :-) En dat in ca. 8 jaar tijd.
    En nu nog eentje 'op de pen' natuurlijk :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Superleuk, je bent dus bezig aan je 18de deken! Jouw dekens zijn wel heel speciaal, ik kijk heel graag naar jouw foto's en creaties!

      Verwijderen
    2. Hihihi, je hebt wel wat teweeg gebracht; alke dekenherinneringen kwamen terug. En ik kwam erachter dat ik er eentje verheten was; die ligt in Guinness' mand :-)))
      Dankjewel voor je compliment lieve Sigrid!

      Verwijderen
  10. Mooi gezicht zo. Ook al heel wat dekens gehaakt. Ook al veel weggegeven aan eigen kinderen en voor het goede doel. Maar blijf het leuk vindenn om ze te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je.
      Tja, voorlopig wil mijn eigen dochter ( bijna 12j )niet per sé een gehaakte deken... Misschien verandert dat nog met de leeftijd :-)

      Verwijderen
  11. Wat een prachtige verzameling zo bij elkaar!
    Ben helemaal met je eens: dekens kun je niet genoeg hebben. Heb twee mooie dekens thuis. Toch liggen hier ook nog twee dekens half af. Er zijn ook zo veel andere leuke dingen te haken, naaien en te maken ... oeps. Maar met de vakantie in het vooruitzicht zullen ook deze dekens vast vorderen.
    Knap dat jij zo ijverig doorhaalt met al dit moois als resultaat! Wauw!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Ilse!! Haak nog maar lekker door dan ;-)

      Verwijderen
  12. Wat leuk dat mijn blogpost je inspiratie gaf om jouw dekens ook te laten zien! Wat een mooierds heb je allemaal gemaakt, vooral die ene die in de boom hangt!
    Lieve Groetjes
    tertia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het zo'n leuk idee van jou en heb ook genoten van al jouw dekens, stuk voor stuk heel bijzonder. PS: Die deken in de boom was de allereerste die ik op mijn blog showde :-)

      Verwijderen
  13. They are all wonderful. I just started another baby blanket, I love to make them.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's! Making baby blankets is special, it might even become an heirloom.

      Verwijderen
  14. Zo wat een boel dekens heb je al gehaakt! Mooi zijn ze!! Ik heb er 2 gehaakt hihi. Voor aankomende winter staat er wel weer een (baby)dekentje op de planning. Ik vind dat in de winter zo gezellig om op de bank aan een deken te werken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja hé, is inderdaad zo gezellig om in de winter in de zetel te zitten, hakend aan een dekentje.

      Verwijderen
  15. Wow! You have been incredibly productive Sigrid! I love all your blankets and those who received them are truly lucky. I too make blankets for gifts but exclusively for babies. Truth is, I haven't made any blanket for our home, but I am in the midst of creating (designing) one. With all the things I take up on myself, it will probably be finished somewhere at the end of 2024! Haahah... just joking! Have a blessed Saturday my dear friend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Maya! Can't wait to see the blanket you're designing! I bet it will be very special and I'll have enough patience untill 2024 ;-)

      Verwijderen
  16. Wat een mooie dekens! Leuk dat je er zoveel hebt. Wij hebben er thuis nog maar eentje liggen. Alle anderen heb ik weggegeven. Zelfgemaakte dekens vind ik nog altijd een heel speciaal cadeau om te geven, bijvoorbeeld als kraamcadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik geef ze ook graag cadeau bij geboortes. Jammer genoeg worden er de laatste tijd bijna geen baby's geboren in mijn nabije omgeving. Maar ik leg graag een voorraadje aan ;-)

      Verwijderen
  17. Mooie dekens heb je gehaakt!
    Ik heb er 2,5 gehaakt. Morgen komt er toevallig eentje online; een babydeken.

    Groetjes,
    Renske
    www.rennebol.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige exemplaren en zovéél! Ik ben wel met rondjes begonnen van een Arne en Carlos sprei maar hoe lang dat project gaat duren... Ik ben te onrustig voor zulke grote projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ahum... , hier nog een dekenverslaafde... Maar ik geloof niet dat ik er zoveel heb gemaakt als jij! En ik heb ze ook niet allemaal meer..
    Maar het blijft leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Of gehaakte-deken-verslaafden zeldzaam zijn weet ik net. Maar hier zit er in ieder geval wel 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. What a wonderful collection, Sigrid! Each one is a beauty ♥. You can be proud!! I love making blankets, too, but I can't say how many I made so far. Some normal sized ones for our home and as gifts, some baby blankets for charity... Just got new yarn for the next blanket project ;-). Groetjes, Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. whaaaaaa Such lovely blankets..just in time to inspire me because i whant to start a new blanket but i needed some courage.I am thinking to do a stripe one using lucy -attic 24 coasy stripe blanket pattern..
    Thank you for viziting my blog
    Nice to meet you
    hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Sigrid

    Super leuk zo'n overzichtje van al je gehaakte dekens. :-) Hoeveel ik er al heb gehaakt/gebreid? Geen idee, maar meestal zijn het babydekentjes en die geef ik dan cadeau of die gaan naar het goede doel. Zelf heb ik er voor mij persoonlijk nog maar 1 gebreid en 1 gehaakt voor op het bed. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen