maandag 2 januari 2017

Granny Spiration Challenge 2017!



- For English, please scroll down -


Spannend! Ik doe mee aan de Granny-Spiration Challenge van Alexandra van Eye Love Knots !
Grote haakblogs over de hele wereld doen mee ( Zweden, Duitsland, Oostenrijk, Australië, VS,... ) en mijn eigen Belgische blog dus ook! En wat nog beter is, jullie kunnen ook meedoen én er iets mee winnen!

Waarom doe ik mee?
Ik heb nog niet zoveel granny squares gehaakt ( hierboven in de foto zie je mijn projecten gebaseerd op de granny square tot nu toe ) maar ik vind ze wel heel leuk en wil er méér mee doen.


Wat is dat, een Granny-Spiration Challenge?
Een uitdaging om projecten te haken, geïnspireerd op de Granny square.
Op de eerste zaterdag van elke maand van 2017 delen alle blogs die mee doen, zo'n project.
Dat kunnen projecten met de traditionele Granny square zijn, maar ook innovatieve haakwerkjes, met een stevige square of een opengewerkte square, met de Granny stripes-steek... Een gratis patroon, een patroon-review, een DIY of simpelweg wat inspiratie met tips om na te maken.

Wil je ook meedoen?
Doe gewoon mee met ons op elke eerste zaterdag van de maand wanneer we ons Granny-Geïnspireerd project delen, want er zal een link party zijn.
Voorlopig stuur ik jullie door naar de link party op het blog van Eye Love Knots.
Daar kun je je WIP's en foto's van afgewerkte projecten delen om kans te maken op de give away.
Je kunt je foto's taggen op sociale media met: #GrannySpirationChallenge2017.
Doe inspiratie op en krijg updates en reminders op deze Facebookgroep: EyeLoveKnots Crafting Community Facebook group.


Welke blogs doen mee?
Naast mezelf doen de volgende blogs mee en ik raad jullie echt aan om hen eens te bezoeken voor prachtige patronen, DIY's en een boel inspiratie!


Alexandra van Eye Love Knots

Marjan van Atelier Marie-Lucienne

Sandra van Haekelfieber Austria

Sara van Posh Pooch Designs

Jenny van Crochet is the way

Rhelena van Crochet n Crafts

Rachel van The Philosophers Wife


In december 2017 zul je dus minstens 12 Granny-projecten klaar hebben én een kleine wolvoorraad want Granny's zijn ideaal om wolrestjes op te maken!
Ik kijk uit naar al jullie creaties!


I'm so excited! I'm joining the Granny-Spiration Challenge of Alexandra of Eye Love Knots!
Great crochet blogs from all over the world are connecting for the Granny-Spiration Challenge and so is this Belgian blog too!

Why am I joining this Challenge?
So far I didn't make a lot of Granny projects ( see first picture ) but I do like them and want to create more with them!

What is a Granny-Spiration Challenge?
Well, being inspired by granny squares, it's been named accordingly. In this challenge, a new project will be shared the first Saturday of every month from January to December of 2017. You will find both traditional and non-traditional projects created with either regular or solid granny squares, the granny stitch pattern or other afghan squares in the form of either a free crochet pattern, a crochet pattern review, a DIY of some sort or just inspiration piece with tips to recreate.

How to Join in on the Granny-Spiration Challenge:
Join my friends and I the first Saturday of every month as we share our Granny-Spiration project with you, and open a link up for you to share yours! You'll be able to share your WIPs and pictures of completed items in these link ups for a chance to win prizes. 
Tag it on social media as #GrannySpirationChallenge2017.
Chat with others, find inspiration and get updates and reminders in the EyeLoveKnots Crafting Community Facebook group.


Which Blogs Will Be Participating in the Granny-Spiration Challenge:
Alongside myself, the following bloggers will also be participating in this challenge with me, and I encourage you to visit them all for great patterns, DIYs and inspiration!


Alexandra van Eye Love Knots

Marjan from Atelier Marie-Lucienne
Sandra from Hakelfieber Austria (in German)
Sara from Posh Pooch Designs
Jenny from Crochet is the Way
Rhelena from Crochet n Crafts
Rachel from The Philosopher's Wife

    By the end of 2017, you will have at least 12 finished granny square inspired projects that will be done just in time for the holidays as well as a smaller yarn stash since grannies are great for stashbusting! Can't wait to see your projects!

    Join the EyeLoveKnots Crafting Community to share your creations, and see what other's are up to!





    Sigrid x



    21 opmerkingen:

    1. Dat is een heel leuk idee! Er zijn enorm veel variaties op de basisgranny, dus je kunt je uitleven...
      Groetjes, Elizabeth

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Ja hoor, ik kan me zeker uitleven, en toch duurde het een hele tijd eer ik mijn eerste project had bedacht! :-)

        Verwijderen
    2. Hey Sigrid,
      Wat een ontzettend leuk idee. Ik ben ontzettend benieuwd naar jouw creaties.
      Fijne maandag.

      Lieve groetjes,
      Emily
      (casacreaemilia.blogspot.nl)

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Ja, ik vind het zelf ook heel leuk Emily! Als je eens iets hebt gemaakt, dat onder de categorie granny of granny stripe valt, doe gerust mee aan de link party hé...
        x

        Verwijderen
    3. Hallo Sigrid,
      morgen begin ik er aan! 'k Heb me 2 daagjes vrij genomen en moet nu een beetje ophalen... Ik ben wel al benieuwd op jouw eerste projekt!
      Tot zaterdag dan,
      Marjan

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Spannend! Ik wil ook graag weten wat jouw project gaat zijn! Geniet van je vrije dagen x

        Verwijderen
    4. Wel wwer leuk zo'n project. Maar eerst maar eens afmaken waar ik al mee begonnen was. ;-))
      Leuk dat je me volgt. XX Esther

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Dankjewel Esther :-) Fijn dat je ook bij mij langskomt!

        Verwijderen
    5. Even een vraagje Sigrid, moeten het nieuwe projecten zijn? Of mogen het ook dingen zijn die je al gemaakt hebt. Want dan lijkt het me wel leuk om ook mee te doen. (En natuurlijk zal ik ook wel een nieuw iets laten zien.)

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Het mogen ook oudere handwerkjes zijn hoor, of projecten die nog niet helemaal af zijn.
        Fijn dat jij meedoet!

        Verwijderen
    6. Veel plezier, ik ben nu al nieuwsgierig naar jouw creaties :-)

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Dankjewel Angélique, en als je eens iets hebt wat onder deze categorie valt, doe dan gerust mee aan de link party, er zijn aankoopbonnen voor Etsy te winnen, en de wedstrijd is geldig over de hele wereld.

        Verwijderen
    7. Yay! I am so excited :)
      Alexandra
      EyeLoveKnots.blogspot.com

      BeantwoordenVerwijderen
    8. wat een anier om 201 in tezetten,daar zou ik nu ook graag aan meedoen,het stimuleert je wel om iedere maand iets te maken, zal nog wel zien , ik gaat zeker af en toe iets linken, doe je best, ik kijk ernaar uit om het resultaat van je te zien
      alvast een creatief 2017 toegewenst
      groetjes
      micheline

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Ja, fijn dat je ook meedoet! En je kan er echt je eigen zin mee doen, dus waarom niet hé.
        Ben alvast benieuwd :-)

        Verwijderen
    9. OOh - this sounds interesting. I shall be following along for inspiration and practising away with my little granny squares too!

      BeantwoordenVerwijderen
    10. How can i get to the granny squares at the bottom of the first pictures

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. I'm sorry, forgot to ad the links:
        right bottom: https://katkatkatoen.blogspot.be/2016/06/growing-flowers-1-tip-for-all.html
        & https://katkatkatoen.blogspot.be/2016/06/haken-autos-en-een-cactusbloem.html
        left bottom: https://katkatkatoen.blogspot.be/2015/09/finally-finishedmy-summer-into-fall.html
        & https://katkatkatoen.blogspot.be/2015/08/herfstdeken-en-mijn-tip-voor.html
        Have a nice day!

        Verwijderen
    11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      BeantwoordenVerwijderen