zaterdag 12 november 2016

I love white


Vroeger kon het voor mij niet kleurrijk genoeg zijn, maar de laatste tijd neig ik vaak naar wit.
Ik hou nog steeds van vrolijke kleuren hoor!
Maar dat wit heeft zoiets betoverends.
Het is als een wit doek dat nog beschilderd kan worden.
Wit geeft licht en hoop.
Met wit kun je meer genieten van structuren.

I've always loved bright colours, but nowadays I tend to choose white.
I still love cheerful colours, but white is magic to me.
It's like a white canvas that promises a new beginning.
White shines and gives hope.
White emphasises the structures.




Ik wou opnieuw een 'ombre' haken ( Zie dit andere mandje dat ik met kleurschakeringen haakte ).
Deze keer met grijs-wit garen en spierwit garen.
Ik gebruikte een dubbele draad voor de stevigheid, maar ook om geleidelijk van kleur te wisselen.
Want het eerste deel ( de bodem ) haakte ik met 2 bollen grijs-wit garen,
het tweede deel met één draad grijs-wit en 2 dunnere draden wit,
het derde deel met 3 dunne draden wit.
Ik vind de kleurovergang, de dégradé, heel geslaagd op deze manier.

I wanted to make another 'ombre' ( Look at my previous ombre basket ).
This time in grey and white.

I used a double thread to make the basket solid and to change colours more gradually.
The first part, the bottom, is made with 2 grey/white strings ( the yarn is twocoloured ).
The second part is made with one grey/white string and two thinner white strings.
The upper part is made with three white strings.
I like the way the colours change now.





En ik kon het niet laten, maar ik dook al enkele kerstballen op voor de foto...
Ook al is die lieve, goede Sint nét vandaag in ons landje aangekomen...
...en is het bijna oneerbiedig dat ik liever aan Kerst denk.
Gelukkig komt hij toch al jaren niet meer langs mijn schoentje, 
dus hoef ik ook niet braaf te zijn, hihi.
Ben jij braaf geweest?

I couldn't help and looked for Christmas decoration already ( just for the picture!) .
Eventhough Saint Nicolas has just returned to our country today!
Overhere in Europe, the kids are so found of him, I think you can compare it to Santa in America.
Saint Nicolas brings toys in the night of  December 5th so that children find the presents on the 6th.
And normally, we wait until a week after that, to bring in the Christmas tree and all the decoration.
So it's almost a shame that I already searched for some Christmas ornaments.
Ah well, he didn't bring me presents anyway!


Sigrid x











35 opmerkingen:

  1. Prachtig!!!!
    Het viel me inderdaad al op dat je meer in 'andere' kleuren aan het haken was. Mooi.
    En mandjes heb je nooit genoeg.
    Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel chic! Grijs is niet zo mijn kleur, en wit vind ik nogal wit (...) maar in deze kombinatie echt heel chic! De dégradé is je echt goed gelukt! Nog een paar dennentakken erbij en je hebt je eerste kerstdecoratie van het jaar...
    Prettige zondag,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nog een beetje groen erbij, goed idee!
      Jij ook fijne zondag!

      Verwijderen
  3. Oh wat leuk!
    Lijkt wat op mijn kussen met dezelfde steek en kleurencombo. Je hebt me een ideetje gegeven om nog wat erbij te haken!
    http://mamadammeke.blogspot.be/2016/10/tunisch-kussen-ii.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nu je het zegt, lijkt er inderdaad op!
      We kunnen gaan samenwerken ;-)

      Verwijderen
  4. Mooi! Ik houd ook heel erg van de neutrale kleuren. En die mandjes, die zijn echt heel leuk.

    Fijn weekend nog. Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kan mij niet kleurrijk genoeg zijn, maar ik waardeer ook wit, grijs en naturel als 'kleuren' ;-) Je mand vind ik mooi en goed gelukt met wat je in gedachten had, fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja, maar hélemaal zonder kleuren kan ik ook niet hoor!
      Ik denk dat ik gewoon in een 'witte' fase zit :-)

      Verwijderen
  6. Hey Sigrid,
    Wat een mooie mand. Wit heeft inderdaad iets betoverends en magisch. Zoals net nieuw gevallen sneeuw bijv. Daar wordt ik echt heel blij van. Handig zo'n mandje :-).
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, juist, sneeuwwit :-)
      Jij ook nog een fijne zondag!

      Verwijderen
  7. Dat is een heel stijlvol mandje geworden! Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig inderdaad, de kleurovergangen! En heel mooi gestyled met de kerstige ballen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het prachtig, de kleurencombinatie. Nog even geduld voor de kerstdecoratie.
    In mijn geboortestad Aalst is Sint Maarten alweer vertrokken. Hier in Antwerpen is de Sint gisteren aangekomen. Ik kan niet wachten om de kerstversiering uit de dozen te halen en ja, ik ben braaf geweest.
    Nog een fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, ik heb de kerstballen snel weer opgeborgen ( voor eventjes ).
      Want anders ga ik de kerstdecoratie tegen december alweer beu zijn, haha.
      Ps: Goed zo! Jij ook nog een fijne zondag...

      Verwijderen
  10. Leuk mandje heb je gemaakt! Ik houd ook enorm van naturel kleuren, verveeld nooit he. En vooral in de wintertijd is wit erg mooi!
    En ik ben stiekem ook al aan het kerstballen haken hoor, haha!

    Fijne zondag en groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige mand. Het wit is zo vrolijk voor de winter. Mooie kleurovergangen. Bij het zien van de mand met mooie kerstballen krijg ook ik zin in de kerst.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Margaret! Ja, wit is eigenlijk ook wel vrolijk, da's waar.

      Verwijderen
  12. Wat een geweldig gave mand: super mooi gelukt zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat kleurverloop! Knap gemaakt, ziet er heel mooi uit. En stiekem heb ik ook al heel veel zin in Kerst. En dan metname de tijd ervoor, die is altijd zo gezellig. Ik denk dat er over twee weken al een kerstboom bij ons in de kamer staat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hihi, ja, vooral die gezelligheid hé. Na Kerst en Nieuwjaar kan de boel alweer niet snel genoeg opgeruimd worden voor mijn part :-)

      Verwijderen
  14. wat een bijzonder goed geslaagd mandje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie mand heb je gehaakt! Vind de kleurovergang ook hel mooi. Ik haak ook graag gekleurd maar merk dat ik eenvoudig en b.v.effen ook steeds meer waardeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. The basket you crocheted is so nice! Thanks for sharing it at Cooking and Crafting with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hay Sigrid,

    Wat een mooie mand heb je gehaakt,
    de kleuren vind ik erg mooi bij elkaar passen...
    Ik heb je blog gevonden via het blog van Corrie.
    Ik ben een poppen en berenmaakster, maar ik hou
    ook erg van haken...
    Vind het leuk om je blog te volgen..

    Hartelijke groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marijke, wat fijn! Ik ga meteen ook jouw blog bekijken en volgen :-)

      Verwijderen
  18. Pretty! :)

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thank you so much for sharing at my Link up.
    I have a New party now if you want to share again :)

    BeantwoordenVerwijderen